Людиноподібний робот дебютував як диригент Національного Оркестру Кореї
Робот під назвою EveR 6, розроблений Державним Корейським Інститутом Промислових Технологій, вперше керував оркестром перед справжньою публікою. Концер проходив 30 червня в Сеулі, в Національному Театрі Кореї, і зібрав аншлаг.
Цей п'ятничний вечір став незабутнім для присутніх, оскільки замість людини вони побачили появу людиноподібного EveR 6, висота якого відповідає зросту високого чоловіка - 1,8 м. Він піднявся на сцену за допомогою ліфта, повернувся обличчям до публіки, і вклонився, зірвавши бурхливі аплодисменти. Після чого керував більш ніж 60 музикантами Національного Оркестру Кореї, які грали на традиційних корейських інструментах.
Протягом усього виступу блакитні очі робота дивилися на музикантів, не кліпаючи, залізний маестро лише кивав головою в такт музиці, розважаючи близько 1000 глядачів, що заповнили зал головного столичного театру. Очевидно рободирижер впорався із завданням, бо оркестр вразив публіку бездоганним виступом. «Я прийшов сюди, думаючи, чи зможе цей робот упоратися без збоїв. Але виявив, що він чудово гармонує з музикантами... Для мене це був абсолютно новий світ», - поділився враженнями після виступу один із гостей Кім Джі Мін, 19-річний студент коледжу, який спеціалізується на музиці.
Концерту передували довгі години репетицій та коригувань. Розробники EveR 6, з Державного Корейського Інституту Промислових Технологій зізналися, що робот був заздалегідь запрограмований на відтворення поведінки живого диригента за допомогою технології захоплення рухів. За їхніми словами, машина поки що не здатна слухати, або імпровізувати в режимі реального часу, хоч і вміє майстерно відтворювати рухи маестро людини.
В даний час команда розробників працює над тим, щоб робот міг здійснювати жести, які не запрограмовані заздалегідь, розповів Лі Дон Ук, інженер робота: «Коли музиканти роблять помилку або щось іде не так, необхідно імпровізувати в режимі реального часу». Це один із найважливіших елементів процесу - спрямовувати всі групи інструментів таким чином, щоб завжди повертатися до синхронного виконання, навіть якщо частина музикантів починає вибиватися з ритму.
Виходить, що вирішальним фактором успіху стала майстерність музикантів національного оркестру, які протягом усього концерту бездоганно дотримувалися програми. Проте це був лише перший раз, коли південнокорейці змогли стати свідками роботи робота-диригента на сцені. Імпровізація та спілкування з музикантами в режимі реального часу - це наступний великий крок, сказав Сон Джу Хо, музичний оглядач, який прийшов подивитися виступ.