Зміст:

  1. Введення
  2. Автоматична система замовлення номера
  3. Роботизований трансфер
  4. Автоматизована адміністрація готелю
  5. Роботизоване обслуговування клієнтів
  6. Система "Розумний готель"
  7. Роботизований ресторан
  8. Висновок

Введення

  Готельний бізнес є успішною справою багатьох країн світу. Навіть досягнувши певних висот і займаючи одну з важливих ролей в економіці і повсякденному житті людей, цей вид бізнесу не коштує на місці. Щорічно відкриваються нові готелі, йде реконструкція старих, оновлюються номери, удосконалюються стандарти. Все більше сучасних технологій використовується в організації готельного обслуговування.

Поки наші готелі тільки починають впроваджувати інноваційні технології, західні готелі стають схожі на високотехнологічну орбітальну станцію, де електроніки і програмних рішень більше, ніж на військовому об'єкті. На окрему увагу заслуговує роботизована техніка, яка продовжує нестримно розвиватися і звільняти людей від монотонної роботи.

Відкрити готель, який притягатиме клієнтів і приноситиме доход не так вже просто. Для того, щоб вашим гостям було дійсно комфортне і затишне у вашому готелі, і вона працювала максимально ефективно, приносячи гідний прибуток, при розробці концепції слід приділяти особливу увагу її маркетингової частини. Придумати ту відмінну рису, яка і стане вашою візитною карткою, - важлива частина концепції розвитку бізнесу. У цьому вам можуть допомогти роботехнологии. Так, не треба лякатися цього страшного слова "робот"!

Робототехника вже давно використовується в різних сферах нашої життєдіяльності, у тому числі і у веденні готельного бізнесу. Автоматизовані пристрої дозволяють скоротити витрати на персонал, збільшити швидкість ведення усіх організаційних і побутових моментів і притягнути більше відвідувачів. Тобто, якщо замінити готельну обслугу на роботів, можливо прийти до хороших прибутків. Нехай витрати на робототехнику будуть солідними, але вкладені гроші обов'язково окупляться.

Далі ми розберемося в цьому, розглянувши конкретні приклади застосування роботизованої техніки в готелях.

Автоматична система замовлення номера

Ітак, Ви вирішили відкрити робоотель. Спершу потурбуйтеся про те, щоб усі ваші послуги були осучаснені, починаючи з системи бронювання номера і закінчуючи прибиранням кімнат.

Сучасні системи бронювання номерів в готелях звільняють людей від зайвих турбот і економлять їх особистий час. Телефон і факс тепер уже поступаються своїми позиціями комп'ютерному устаткуванню, яке допомагає швидко і якісно вчинити бронювання номера в готелі. Слід забезпечити свій готель такою функцією. Це дуже просто: підключите свій готель до глобальних комп'ютерних систем бронювання, які включають не лише бронювання готельних номерів, але і транспорт, авіаквитки, круїзи і тури. Таких систем зараз дуже багато, але найпоширенішими вважаються Amadeus, Galileo, Sabre і Fidelio. Представлення готелю у будь-якій системі бронювання обов'язково повинне включати наступні позиції: загальний опис, номерний фонд, тарифи, ціни і інформацію про наявність місць.

Единоразовый настановний платіж підключення системи, приміром Galileo, складає 900 дол. США, а щомісячні платежі за використання системи залежать від типу підключення і від числа заброньованих і не анулюваних клієнтів за місяць. Завдяки надійності і ефективності, системи користуються успіхом серед багатьох готелів Європи і Америки.

Потурбуйтеся і об он-лайн бронюванню номерів. Глобальні портали бронювання готелів, пропонують користувачам величезну базу готелів світу і швидкі способи замовлення номерів. Створення власного інтернет-сайту, присвяченого вашому готелю, допоможе клієнтові ознайомиться із загальною інформацією про готель, вибрати, забронювати і сплатити номер самостійно за допомогою кредитної карти.

Роботизований трансфер

Частенько увагу клієнтів привертають готелі, які можуть надати широкий спектр послуг, включаючи транспортні перевезення. Ці послуги включають зустріну людей в аеропортах, на вокзалах, ознайомлювальні екскурсії, переїзд по місту в робочих цілях і т. п.

На щастя, розвиток сучасних технологій потурбувався про це і представив світу роботизовані легкові автомобілі. Ці транспортні пристрої є звичайними легковичками, які здатні їздити без водія завдяки системі автономного пересування. Подумайте тільки, наскільки вигідним може стати таке таксі!

Приміром, Nissan Pivo 2, обійдеться в $30 000, але ця сума швидко себе окупить. Завдяки електроживленню автомобіль скорочує витрати на паливо, моторне мастило і різні запчастини. Автопілоту не треба платити зарплату, як водієві, організовувати графік роботи, він не вимагає офіційного оформлення і оплачувана відпустка.

До того ж, застосування численних сучасних технологій дозволило зробити Pivo 2 компактною машиною оригінальної форми, з характеристиками, яких не має жоден існуючий транспортний засіб : інтелектуальна система управління Robotic Agent, технології "By-wire", системи Metamo, завдяки якій машина різко змінює свою форму. Для пасажирів Pivo 2 може стати джерелом незмінного відчуття задоволення і комфорту.

Автоматизована адміністрація готелю

  Адміністратори в готелях грають одну з найважливіших ролей. Від їх роботи залежить організаційна структура готелю і, звичайно, роботи навряд чи зможуть замінити людей у виконанні цієї роботи повною мірою. Але доручити деякі завдання їм все-таки можна. На ресепшене можна встановити розумного і недорогого російського робота R.Bot за $3 000 від компанії R.Bot. Сучасні системи програмування дозволяють роботові розпізнавати людей і їх мову. Знаючи декілька мов, робот легко спілкується з іноземцями і надає їм необхідну інформацію про готель. Крім того його універсальність дозволяє використати його в інших сферах. Наприклад, робот може служити охоронцем, оскільки оснащений камерою, мікрофоном і різними датчиками, які можуть реагувати на сторонні об'єкти.

Також в якості менеджерів або адміністраторів служать різні пристрої телеприсутність, яка дозволяє управляти закладом без фізичної присутності на роботі. За допомогою робота-аватара оператор може не лише бачити і чути все, що відбувається навкруги, але і впливати на місце. Компанія Microsoft пропонує отельерам встановити електронного адміністратора в приймальному приміщенні, де робот зустрічатиме відвідувачів і прийматиме замовлення на внутрішні транспортні переміщення. Завдяки інноваційному програмному забезпеченню і механізмам розпізнавання голосу і зорових образів, робот допоможе відвідувачам розібратися в питаннях, що цікавлять їх, без участі людини.

Роботизоване обслуговування клієнтів

  Усім відомо, що хороша і злагоджена робота готелю залежить від його персоналу. Витрати на увесь персонал пристойні. За розрахунками компанії HCD Group, середньостатистичні російські власники готелів витрачають в рік на зарплату для персоналу в середньому 176 000 доларів США. На щастя, наука потурбувалася про впровадження роботизованих технологій в життя готелю, і на сьогодні вже доступні прототипи багатьох з них.

Робот-швейцар. Чудовий пристрій від PAL Robotics на ім'я REEM може виконувати роботу швейцара або конс'єржа. Робот оснащений гіроскопом, акселерометром, ультразвуковими сенсорами, лазерним далекоміром і стереокамерой. Усе це допомагає йому вільно переміщатися по приміщенню, обходячи усі можливі перешкоди. Його цікавий дизайн повинен обов'язково сподобається відвідувачам. Про ціну такого андроида на жаль доки нічого не повідомляється, але судячи з функціонала і "екіпіровки" робота коштувати він буде не менше дешевого автомобіля.

Робот-носильник. На наш погляд, зовсім необов'язково в готелі наймати на службу декілька чоловік-носильників багажу гостей. Адже це просто зайві витрати! Для цього існує автоматика. Зацените дія робота, який піклується про багаж тих, що приїжджають і від'їжджають з готелю.

Пристрій під назвою Yobot є потужним маніпулятором, механічний інструмент якого здатний узяти багаж, перемістити його в сховище або доставити клієнтові. Дуже простий принцип, чи не так? Попри те, що робот практично нерухомий, завдяки своїй спритній руці-маніпулятору він автоматично доставляє багаж до кімнати клієнта по спеціальній системі тунелів. Слід визнати, що подібний "персонаж" в готелі є непоганим маркетинговим ходом для залучення клієнтів. Постояльці знатимуть, що відпочивають в готелі, оснащеному "за останнім словом техніки"

Робот-покоївка. Обов'язків у покоївки море: стежити за чистотою в номерах, збирати використану білизну і рушники і видавати нове, відносити речі в пральню і забирати їх потім від туди, поливати квіти і т. д. Робота дуже відповідальна, оскільки чистота і затишок - візитна картка готелю.

В допомогу світличним можна встановити автоматизовані пристрої, які допоможуть виконувати все перелічені вище дії чітко, швидко і якісно. Наприклад, робот-покоївка LUNA - на даний момент дуже доступний пристрій. Коштує всього 1000 доларів, але своїми можливостями радує будь-яку людину. За допомогою спеціально запрограмованої системи і відеокамер, робот пересувається по приміщенню, може піднімати розкидані предмети, відносити речі в пральню, приносити їду в номер. Але її рухи дуже примітивні і звичайно поступаються більше просунутим пристроям.

Приміром, багатофункціональний робот PR2 може не лише приносити мешканцям готелю чисті рушники, але і акуратно їх складати таким чином, яким навіть людина не змогла б! Крім того PR2 може приносити людям будь-які замовлені напої і їжу і допомагати кухарям на кухні з приготуванням їжі. Ціна пристрою, звичайно, кусається. 200 000 доларів не кожен може виділити на утримання подібного апарату, але повірте, він того коштує!

Ще однією прекрасною і вигідною пропозицією заміни людській покоївці може послужити "солодка парочка" корейських роботів Mahru - Z і Mahru-М. Ці механізми уміють робити прибирання, складати речі в пральну машину, діставати їх назад і навіть готувати їду. Система тривимірного зору сприяє роботам "розуміти", що треба зробити. Дата початку комерційного виробництва роботів доки не оголошена. Виробники обіцяють, що ціна роботів буде цілком прийнятною, адже окрім служби в готелях пристрою призначені в допомогу по будинку літнім і людям з обмеженими здібностями.

Роботизовані системи прибирання - вже давно не новинка. Людство активно використовує роботи-пилососи і миючі засоби у своїх домах для ефективного і швидкого прибирання усього приміщення. Чом би не придбати такі пристрої в готель? Адже їх ціна падає з кожним днем і в середньому складає близько 200 доларів за штуку.

Досить просто включити апарат, і він почне відразу ж інтелектуальне прибирання. Пристрою для прибирання приміщень надають компанії iRobot, Toyota, Samsung, Neato. Робот-пилосос працює непомітно і практично безшумно. Відвідувачі будуть задоволені чистотою номерів, тому що так прибрати пил і сміття з підлоги як робот не зможе жодна людина!

Система "Розумний готель"

  Сучасні готелі пропонують своїм відвідувачам самі передові технології безпровідного управління освітленням і побутовими електроприладами, які створюють функціональний світ готелю. На сьогодні таких систем сила-силенна! Пропонуємо вашій увазі лише деякі з них, які доступні у нашій країні. Компанія Diacom поставляє свої системи автоматизації і в Україні. "Інтелектуальний Готель" - система управління приміщенням, що є комплексом програмних і апаратних засобів, які організовують взаємодію між окремими системами, об'єднаними в єдину структуру, що інформаційно-управляє, на базі локальних і глобальних мереж. Система надає автоматичне управління мікрокліматом і освітленням, що має на увазі включення і виключення ламп і зміну їх яскравості залежно від погоди, зовнішнього освітлення і присутності в приміщенні людей. Сценарій також управляє ролетами, жалюзі і шторами. Завдяки погодженій роботі інженерних систем, розумний готель энергоэффективен і має тривалий термін служби. Надалі його легко модернізувати без додаткових ремонтних робіт і заміни проводки.

Напевно вашим постояльцям сподобається аудіосистема Multi - Room. Вона програє музику і передачі, читає пошту, при цьому звук йде за людиною по номеру. Можна задавати різні налаштування для кожної зони.

Також Diacom піклується про систему безпеки вашого готелю і пропонує охоронно-пожежну сигналізацію, систему контролю доступу, аудіо і відео спостереження за готелем. Автоматика стежить за інженерними комунікаціями(газ, вода), щоб перекрити труби у разі витоку, викликати соответствущие служби і попередити власника. Спеціальні скануючі пристрої на усіх дверях порівнюватимуть біометричну інформацію, що поступає, зберігається у базі даних про клієнтів і працівників. Таким чином, ризик проникнення в готель сторонніх осіб, на думку проектувальників, практично зведений до нуля.

До подібних доступних систем "Розумний готель" відносяться системи, які чудово підійдуть для встановлення і в приватному будинку : Teleco Automation, McS"("Майстер"), Crestron, БУДИНОК Автоматика, Johnson Control і інші.

Ціна на систему розумний готель може бути абсолютно різним. Все залежить від країни виробника, і марки, яку ви хочете бачити у себе в готелі. В середньому, вона складає 15 000 доларів США.

Роботизований ресторан

  Мешканці готелю як і усі люди потребують повноцінного харчування, тому готелі обзаводяться ресторанами або їдальнями. Клієнти приходять туди перекусити, а власники отримують прибуток. Але ресторанне обслуговування теж вимагає хороший висококваліфікований персонал, що є ще одним джерелом додаткових витрат. Щоб заощадити витрати на ресторан вашого готелю і притягнути більше клієнтів, пропонуємо вам встановити парочку роботів в цьому закладі, які змогли б готувати їжу(робот-кухар), напої(робот-бармен) і приносити замовлені блюда гостям(роботи-офіціанти). Нехай ви витратите на усі ці пристрої близько 100 000 доларів, ваші вкладені кошти обов'язково окупляться, оскільки службу роботи можуть нести довго і надійно.

Висновок

  Таким чином можна співпрацювати з роботами у веденні готельного бізнесу. Роботи зможуть нести вірну і довгу службу в готелі, скорочуючи при цьому ваші витрати і притягаючи відвідувачів своєю незвичністю, функціональністю, креативністю і ефективністю. Потурбуйтеся не лише про комфорт і дозвілля ваших клієнтів, але і про власну вигоду. Секрет успішного готельного бізнесу не такий вже і складний. А сучасні технології доводять, що неможливе можливо!