Зміст:

  1. Введення
  2. Трохи з історії
  3. Як це працює?
  4. Паркінг в різних країнах
  5. Висновок

Введення

  Щорічно на дорогах світу з'являється більше 20 мільйонів нових автомобілів. Населення міст росте швидкими темпами, збільшуючи споживання автотранспорту. У зв'язку цим виникають проблеми зі зберіганням автомобілів, які позначаються на довкіллі і загальному стані міського життя. За статистикою, до 95% свого часу кожен автомобіль проводить на парковці. Але останніми роками у великих містах спостерігається гострий дефіцит парковочных місць, особливо в районах великого скупчення людей - торгових центрів, ринків, аеропортів, вокзалів, стадіонів. Нестача вільних територій для автостоянок привела до створення автоматизованих систем паркінгу, які покликані забезпечити ефективне використання простору для зберігання транспортних засобів на високотехнологічному рівні.

Итак, які ж саме проблеми вирішують автоматизовані парковки:

  • В порівнянні із звичайними стоянками економлять до 90% площі землі.
  • Можуть встановлюватися в тих районах, де немає можливості побудувати гаражі усередині будівель.
  • Збільшують ефективність використання місця за рахунок продуманих ліфтів, пандусів, сходів.
  • Знижують витрати на вентиляцію, освітлення, витрати і зміст персоналу для обслуговування. Унеможливлюють появу подряпин, вм'ятин на машинах, а також крадіжки особистих речей, оскільки за цим всім стежать системи безпеки.

Трохи з історії

  Важко повірити, але найперші автоматизовані парковки виникли в 1905 році, у Франції. Тоді в Парижі будувалися високі бетонні конструкції, обладнані внутрішнім підйомником для переміщення машин на верхні рівні. Саме ці конструкції започаткували ті системи автоматизованого паркінгу, які ми зустрічаємо зараз у багатьох країнах. У США хвиля залучення інтересу до роботизованого паркінгу припала на 1940-1950-і роки, а в Європі - 60-80-і. Тоді процес спорудження таких майданчиків був дуже повільним, оскільки вимагав чималих фінансових витрат. Вже з початку 1990-х років практично в усіх країнах Європи і Азії щорічно стали облаштовувати до 40 тис. місць для парковки, які відрізнялися технологіями автоматизації підйому машин на платформи. В наші дні автоматичні парковочные системи є цілими комплексами з багаторівневих парковок в ділових центрах або житлових забудовах, підземні паркінги, підземно-надземні платформи і майданчики для стоянок автомобілів в житлових районах. І кожен власник такого паркінгу піклуватися про найбільш вдале вирішення питання економії місця для розміщення автомобілів в міському середовищі.

Як це працює?

  Водієві, який хоче скористатися послугами автоматизованого паркінгу, треба усього лише заїхати в гараж будівлі і призупинити автомобіль. Усе інше робить за нього автоматика. Він просто виходить з приміщення, а на блоці управління системи паркінгу підтверджує своє бажання залишити машину на парковці. При цьому йому видається спеціальний ключ або картка з секретним кодом, який є ідентифікатором машини і її місця на парковці.

  Принцип роботи системи грунтований на центральному комп'ютері. Парковки обладнані камерами, необхідними датчиками і іншими механічними компонентами, які сприяють вільному переміщенню машин по парковочному простору. Залежно від способу і особливостей транспортування автоматизовані парковки бувають з вертикальним підйомником або з горизонтальним. Як ви розумієте, різниця тільки в положенні автомобіля. Інтегровані датчики аналізують ці машини, щоб визначити її форму і габарити. Після цього механічні пристрої починають проводити свої дії із заздалегідь запрограмованих алгоритмів. Під'їм машини відбувається за допомогою спеціальних рухливих палет, які встановлюються на підйомно-спусковий механізм. Цей механізм складається з прямокутної платформи з передньою частиною, яка обертається на 360 градусів.

  Але бувають також і беспаллетные системи, представлені безліччю цікавих рішень. Наприклад, захоплення коліс відбувається з допомога механізму "ножиці". Цей механізм полягає у фіксованій гратчастій системі із захватним механізмом, що розсується. За рахунок корекції розташування машини відносно центрально осі можна зменшити ширину місця для машини до 2,3 м, що неможливо з паллетными системами.

  Повернення машини відбувається також дуже просто. Водієві досить підійти до блоку управління і активувати систему за допомогою ідентифікаційної карти. Це дає команду автоматиці повернути машину до свого хазяїна. Найбільш популярними вважаються багаторівневі автоматизовані парковки типу вежі. Вони мають вертикально орієнтовану конструкцію, можуть бути надземними, підземними, прибудованими або такими, що окремо стоять. Відмітними їх особливостями є велика кількість машиномест, висока швидкість автоматизованої системи, але і при цьому висока собівартість. Принцип роботи такої парковки полягає в русі підйомника по обидві сторони від якого розташовані місця для стоянки автомобілів. Сучасні парковки веж припускають розміщення набагато більшої кількості машин на одному ярусі для зберігання.

  Крім того, є парковки конвеєрного або касетного типу. Принцип їх роботи полягає в горизонтальному зміщенні піддонів на усіх рівнях. По обидві сторони такого конвеєра розміщені підйомники. Мінусом такої системи є підвищене енергоспоживання, оскільки використовуються як мінімум два або три підйомники на систему і більший час очікування для користувача із-за складнішого шляху переміщення машини.

  І, нарешті, парковки змішаного типу, які полягають в підйомниках, що вертикально рухаються, і роботах-транспортерах, переміщаються горизонтально на різних рівнях. Цей тип найвдаліше підходить для великих парковочных площ і відрізняється найбільш високим рівнем комфорту користувачів. Наявний тут поворотний механізм дозволяє розгортати автомобіль до напряму виїзду, щоб понизити значною мірою вірогідність ушкодження машини при виїзді. Така система також показує набагато нижче рівень енергоспоживання, оскільки підйомники працюють не увесь час, а усі інші механізми споживають менше електроенергії в десятки разів. Також є можливість встановити місця зберігання автомобілів максимально близько до будинків користувачів, ділових центрів, місць відпочинку і розваг, підвищивши таким чином рівень комфорту і зручність використання паркінгу.

Автоматизований паркінг в різних країнах 

  Досвід автоматизованого паркування автомобілів мають різні країни світу. Розглянемо найосновніші з них: 

Німеччина.

Тут роботизовані парковки вже стали справжніми пам'ятками. Яскравий приклад - дві вежі в році Вольфсбурге, розташовані поряд з дистрибуционным центром компанії Volkswagen.

Кожна вежа є величезною будівлею в двадцять поверхів заввишки до 50 метрів, повністю автоматизоване. Вежі здатні розмістити до 400 автомобілів. У основі системи знаходяться два автоматизованих ліфти, які працюють вражаюче швидко, - 2 метри в секунду. Виходить, що до самого верху автомобіль піднімається всього за 1 хвилину і 44 секунди.

  Крім того, варто відмітити роботизовану систему парковки в аеропорту міста Дюссельдорфа. Головний герой тут - робот на ім'я Ray, який спочатку сканує машину, а потім піднімає її за допомогою навантажувача і переміщає в найбільш зручне місце на парковці. Це не лише економить час пасажирів, що поспішають на літак, але і дозволяє збільшити місткість парковки.

Великобританія.

Відомо, англійці - народ консервативний, що дуже цінує економію і суворість у всьому. Недивно, що країна одна з перших у світі початку автоматизувати парковки у своїх містах. На окрему увагу заслуговує незвичайний паркінг Porsche Garden компанії Cardok. Щоб припаркувати автомобіль в цьому мальовничому місці, треба усього лише натиснути кнопку на пульті. Гараж відкривається за тридцять секунд і готовий прийняти машину. Кожна платформа здатна опускати і піднімати автомобілі вагою до 3 тонн.

Японія.

У цій країні можна зустріти парковки найрізноманітніших типів. Відмітимо цей комплекс.

Це карусельна парковка, яка займає мінімум площі, але при цьому вертикальні роторні механізми здатні розмістити велику кількість автомобілів. А ще тут можна зустріти підземні парковки для велосипедів, оскільки цей вид транспорту є найпоширенішим в країні. Інженерна компанія Giken Seisakusho Co. LTD славитися таким підземним паркінгом, здатним помістити до 114 велосипедів, маючи при цьому діаметр всього 7 м.

США.

  На вулицях таких величезних міст, як Нью-Йорк або Лос-Анджелес можна дуже часто зустріти будівлі громадського паркінгу, так звані автоматизовані стоянки. Вони є різними етажерками з послідовним завантаженням. Участь людини-водія мінімальна. В середньому такий паркінг розрахований на 5-70 машин. Відрізняються такі парковки низькою вартістю і зручністю використання, але при цьому вони мають низьку міру безпеки.

Росія.

  Перший напівавтоматизований паркінг з'явився в Росії в 1994 році в Москві. Але на сьогодні повністю автоматичні російські парковочные системи можна зустріти в різних містах по всій країні. Найвідомішою є вежа біля центру Останкіно в столиці. Ця багатоповерхова будівля, що займає площу всього в 100 кв.м, здатне помістити до 55 машин. На першому поверсі знаходяться 2 машиноместа, а також приміщення для оператора і клієнта, автоматична система пожежогасінні і щитова. Усі інші рівні мають по 4 машиноместа, причому перші три поверхи мають більш високу стелю і призначені для більших машин.

Висновок

  Підсумувавши усе вищесказане, можемо дійти висновку, що будівництво автоматизованих паркінгів - це один з основних способів вирішення проблеми зберігання автомобілів. Основні їх переваги - економія простору, енергії і фінансових витрат. Ці системи набувають все більшого поширення в різних країнах світу, накопичуючи величезний досвід, щоб на його основі створювати нові і ефективні технології майбутнього.